hír
A Digitális nomádom és az Aki legyőzte az időt – Keleti Ágnes rendezője, Oláh Kata új filmje a 25. Thesszaloniki Nemzetközi Dokumentumfilm…
továbbhír
Két roma fiú álma, hogy megírhassák az életük, és igaz szerelmük történetéről szóló musical forgatókönyvét. A Keskeny út a boldogság felé című…
továbbhír
Bakony Alexa egész estés dokumentumfilmje nyerte a legjobb LMBTQ-filmnek járó Mermaid-díjat Thesszalonikiben. A Tobi színei hidat képez az LMBTQ…
továbbhír
Vasárnap ért véget a mediterrán térség egyik legrégebbi és legrangosabb filmfesztiválja Görögországban. A 61. Thesszaloniki Nemzetközi…
továbbhír
Nagy Viktor Oszkár első rendezése, az Apaföld indul az 50. jubileumát ünneplő thesszaloniki nemzetközi filmfesztivál Arany Alexander díjáért - adta…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié